Vliegen van Durban naar Port Elizabeth

7 november 2015 - Addo, Zuid-Afrika

Vanmorgen om kwart voor 6 de wekker en we moesten vroeg uit de veren voor onze vlucht naar de volgende bestemming. King Shaka Airport bleek een heel mooi vliegveld te zijn en we hadden een leuk klein vliegtuigje. In ruim een uur waren we in Port Elizabeth.
Na de koffers te hebben opgehaald en de huurauto te hebben geregeld, een vrijwel nieuwe Renault Clio, hebben we nog even bij het strand gekeken en hebben we een laat ontbijt genomen bij Cubana Beach Club. Daarna zijn we naar de zuidkant van Addo Elephantspark gereden. We doorkruisten het park van zuid naar noord met onze eigen auto. Hierbij hebben we een aantal loops genomen waarbij we weinig wild tegen kwamen. De leeuw liet zich al helemaal niet zien, natuurlijk. Wat wel bijzonder was, was de grote olifant die vlak langs onze auto liep.
Eenmaal weer uit het park, probeerden we nog een plaatselijke zwarte supermarkt uit om wat inkopen te doen. Hier bleek nog wel behoorlijk verschil met wat we in Nederland gewend zijn, ook al is de streek een stuk minder arm dan waar we gestart zijn.
Na een flesje witte wijn bij het zwembad koud te hebben gemaakt, konden we aanschuiven voor het diner. De recensies op booking.com waren niet zo best wat het eten betreft, maar wij kunnen toch zeggen dat we toch lekker hebben gegeten.
Nu nog even bij het zwembad waar de wifi is om dit blog weer te posten bij het geluid van de tjirpende krekels.

Weltrusten