Van Heidelberg naar Stellenbosch

13 november 2015 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Wij hebben vandaag weer een leuke dag gehad. We kregen van de boer een rondleiding over z'n land en hij liet de struisvogels zien en liet de hond de schapen bijeen drijven die daarna werden gevoed. Deze periode heeft ie het best druk, want al het koren moet geoogst worden. Na het ontbijt zijn we naar de kust gereden om walvissen te spotten. We kwamen in de plaatjes De Kelders, Gansbaai en Hermanus. Helaas geen whales gezien, wel zeeleeuwen. Wel een mooie route! Daarna via de Franschoekpas naar de wijnstreek gereden en die is ook erg indrukwekkend. Heel groen en prachtige vergezichten. We moesten nog uitwijken voor een groep bavianen. We zitten nu op de wijnboerderij L'Avenir in Stellenbosch.
We hebben een handwas gedaan die alleen nog moet drogen. Was echt nodig, we hadden geen schoon shirt meer om aan te doen en de geur die uit de koffer kwam was ook niet al te fris meer. Het is vandaag mooi weer geweest maar in de avond is het fris geworden. Er staat een flinke wind. Morgen wordt het weer iets beter. Dan gaan we een fietstocht doen door de wijnvelden en wijn proeven. We blijven hier 2 nachten en dan gaan we naar Kaapstad, onze laatste bestemming. Daar is nog genoeg te beleven. We hebben veel positieve geluiden gehoord van andere reizigers over deze stad, dus we kijken hier weer erg naar uit. Maar eerst fietsen in Stellenbosch en niet te vergeten: wijn proeven!