Fietsen door de wijnvelden

13 november 2015 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Na het ontbijt werden we opgehaald om een fietstocht langs de wijnvelden te doen. Met 6 andere vakantiegangers en 2 gidsen begonnen we aan de tocht. Het begon gelijk goed met een paar flinke klimmen om een overzicht over de valleien te krijgen. We konden de oceaan zien, het hottentottengebergte en de Tafelberg. Daarna was het afdalen naar de eerste wijnproeverij bij het wijnhuis Skilpadvlei. We kregen 6 glazen te proeven van zowel wit als rood. Gelukkig waren de glazen niet helemaal gevuld en ook hebben we niet alles opgedronken. Dan zou er van dat fietsen niet veel meer terecht zijn gekomen. Daarna reden we naar het wijnhuis Lovane. Daar kregen we hele goed rode wijnen te proeven.
Bij het wijnhuis Vredenheim hadden we onze laatste proeverij van wijn en hebben we tevens geluncht.
Tot slot reden we naar onze laatste proeverij, dit keer van brandy. De 12 jaar oude brandy die volgens de destilleerderij
Van Ryn's de beste van de wereld is. Maar ja, over brandy kan je ons alles wijs maken.
Gelukkig was het eindpunt dichtbij en de taxi stond weer klaar om ons ladderzat naar huis te brengen.
Het was weer een pappillenstrelend dagje die we ook nog een beetje sportief hebben volbracht. Dat doet me denken aan die Roparun die ik straks weer moet fietsen. Ik voel mijn zadel nu al.
Een van de acties van ons roparun team is overigens een wijnproeverij. Als je je hiervoor nog wilt opgeven, geef dat nog even door!

1. Marianne:
    14 november 2015
    Wat zonde van die wijn zeg..... maar, nog pareltjes ontdekt of onbekende cépages? Wat gek dat alles nog zo groen is...Hier zitten bij sommige wijngaarden nog wat druiven aan de stokken, heel soms, voor de vendenge tardive, de vorst moet er 1 keer overgaan . Santé en bisous uit Croy