Laatste dag St. Lucia en rit naar Umhlanga

6 november 2015 - Umhlanga, Zuid-Afrika

Vanmorgen (5-11) kwam Bertie onze gamedriver ons om 5 uur ophalen voor een dagtocht. In de pickup truck met opbouw zat nog een ander Nederlands stel uit Brabant. Na een uur rijden kwamen we in het park aan, waar we een rondje van ca 120 km zouden maken. De wegen in het park waren grotendeels onverhard, dus we zijn behoorlijk door elkaar geschud. We hadden nog de wens om de cheeta en de leeuw te spotten, maar die wisten blijkbaar dat wij kwamen en bleven dus uit het zicht. Dat is ook niet zo gek bij een oppervlakte van 96000 ha.
In de ochtend zijn we gestopt bij een waterpoel waar een observatiehut stond. Hier kwamen in 3 kwartier tijd tal van dieren voorbij om te drinken of te modderbaden. Het is grappig om te zien hoe de giraffe drinkt; voorbenen helemaal wijd en dan door de knieën. Anders kan hij niet bij het water, zeker deze lange mannetjes giraffen niet.
Daarna hebben we op een picknickplek gegeten. Bertie heeft een uitstekende maaltijd van de braai voorgeschoteld, met slaai en aardappelsalade erbij.
Wij hadden uitzicht op een droge rivierbedding met daarin een kudde buffels, 2 olifanten en 2 zwarte neushoorns (bijna uitgestorven).
Daarna maakten we ons op voor de terugreis. Eenmaal thuis hebben we nog heerlijke steak en tong gegeten in het centrum van st Lucia.

Het is vandaag (6-11) weer een mooie dag waarop we een verplaatsing op het programma hadden. Eerst probeerden we nog een multi cache te doen, maar na de projectie van het tweede waypoint bleek dat we weer het park in moesten waar we al eerder waren geweest. Dat hebben we dus maar niet gedaan. We zijn daarvoor in de plaats het croc center in geweest. De krokodillen en alligators waren behoorlijk aan de maat en ook erg inactief. Kwam goed uit voor de lange sluiter tijden :-).
Daarna nog een stop gemaakt in het Umlalazi park voor een korte wandeling in de mangrove bossen en zicht op de oceaan. Onderweg naar de snelweg zagen we nog een heerlijk tentje met terras voor een lunch. Het wordt bijna vervelend, maar ook daar weet lekker gegeten.
Nu weer op onze nieuwe locatie met een wijntje bij het zwembad.

Totsiens!

1. Corine:
    6 november 2015
    Hoihoi,
    Wat een verhalen, had er een paar gemist maar ben nu weer bij. Ziet er heerlijk uit allemaal, alleen die leeuw hè. Geniet nog maar lekker hier is het grauw en grijs. Xxx
  2. Janos Huber:
    9 november 2015
    Hier zijn we weer,6-7-8-gezien en gelezen,het is allemaal indrukwekkend,hoor!en de foto`s zijn ook mooi,wij zijn behoorlijk Jaloers!!!
    Veel plezier daar,(hoe was de Vissoep?of kennen ze`t daar niet?
    Groetjes Pa en Ma