Nijlpaarden en crocs op de bootsafari

4 november 2015 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

Gelukkig ging de bootsafari vandaag door, want er was toch behoorlijk wat regen gevallen. Gedurende 2 uur hebben we rondgevaren in de wetlands van st. Lucia en veel moois gezien. Het begon al gelijk met een paar jonge nijlpaarden die actief aan het dollen waren. Zij werden vergezeld door 3 krokodillen, die best indrukwekkend waren. Daarna ook nog bijzondere vogels gezien met als hoogtepunt een visarend die net een paling of slang aan het eten was. We konden met de boot dichtbij haar komen en het was een indrukwekkend gezicht toen ze wegvloog met haar 2 meter spanwijdte.
Na de bootsafari hebben we een goed visrestaurant gevonden waar we een heerlijke lunch hebben gegeten. Het was zo goed dat we gelijk voor de avond ook gereserveerd hebben.
Daarna zijn we in de auto gestapt en door de wetlands gereden, waar we eigenlijk wilden wandelen. Dat kon helaas niet door de wilde dieren en was dus veel te gevaarlijk. We moesten nog lang wachten tot een buffel bereid was om ons te laten passeren. Buffels kunnen namelijk nogal agressief zijn en met een huurauto moet je toch een beetje uitkijken. Bij Cape Vidal hebben we het uitzicht over de Indische oceaan bewonderd.
Na de sushi in de Ocean Basket gaan we lekker naar onze b&b met een heerlijk bed en zonder muggen.
Morgen worden we om 5 uur opgehaald om naar het Hluwehluwe (fonetisch: sloewesloewie) park te gaan voor een gamedrive.

1. Marcel en Jacq:
    5 november 2015
    Mooie verhalen zeg en top foto's!!! Wel goed insmeren hoor want ik zie dat het zaterdag 34 graden wordt. Grt. M&J