Op safari

31 oktober 2015 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Vanmorgen (30 oktober) ging de wekker om half 6, waarna we met een ranger een bushwalk hebben gemaakt. Na eerst uitgebreid stil te hebben gestaan bij termietenheuvels en allerlei soorten ontlasting zijn we toch nog wat wild tegen gekomen. Eerst zagen we en paar antilopen wegschieten en daarna kwamen we zebra's tegen. Giraffen moesten ook dichtbij zitten gezien de verse sporen die in het kamp al zichtbaar waren. Na overleg met een andere ranger stuurde onze gids ons ook langs een aantal van die beesten die nieuwsgierig ons pad kruisten. Mijn camera deed goed zijn werk en ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat.
Terug op het kamp stond ons ontbijt al klaar en na het ontbijt en een douche in onze buiten douche hadden we even tijd om te relaxen tot we om 2 uur met een gamedrive zouden vertrekken.
Nadat we in de hangmat nog een tukkie hadden gedaan, was het tijd geworden voor een high tea. Daarna bracht Kenneth ons naar het gebied waar we met een open jeep werden rondgereden. In het begin zagen we zebra's, zwijnen en gnoes. Later ook giraffen en antilopen in alle soorten en maten. Tot slot kwamen we op een plek waar een luipaard zijn prooi van die nacht in een boom had gehangen. De luipaard lag rustig onder een boom waar verschillende jeeps foto's aan het maken waren. Op de weg terug naar de gate kwamen we langs een drinkplaats wat de olifanten aan het drinken waren.
Goedenavond deze 31e oktober! Net op tijd voor t donker (en dat is hier echt donker!) op plek van bestemming aangekomen. Leuk huisje op park in Kruger. We hebben vandaag veel gereden en wild gezien: giraffen, olifanten, impala's, luipaard, neushoorn, wrattenzwijn, antilopen en op laatst nog een hele kudde buffels! Alleen de leeuw ontbreekt nog. Zo gaaf allemaal! Net een film. Het is hier wel heet, tot 37 graden. Eten is goed, behalve hier. Alleen een 'Wimpie', fastfood.. Dus maar ff broodje gehaald bij winkeltje en nu een ijsje eten bij Wimpie. Morgen naar Swaziland!!

1. Ingrid:
    1 november 2015
    In één woord: GEWELDIG!
    En die leeuw gaan jullie vast nog wel zien.
    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Lindy!!!!

Groeten vanuit Krimpen,

Ingrid en Eddy