Whistler

4 september 2017 - Whistler, Canada

Zondag 3 september

Het plan was om voor een dag een kano te huren op het Clearwater Lake, maar de temperatuur was niet de beloofde 30 graden, maar veel minder. Het werd dus een koffie in het restaurant aan het meer samen met het andere Nederlandse koppel. Na de tweede refill en het blog te hebben bijgewerkt, werd het plan bijgesteld en zijn we naar onze volgende bestemming gaan rijden. We zouden een overnachting bij Kamloops doen, maar onderweg is dat toch weer bijgesteld en we zouden proberen rechtstreeks naar Whistler te rijden. Snap je het nog? Wij ook niet meer, we zijn flexibel zullen we maar zeggen.

De route was mooi om te zien met als klapstuk de Highway 99 die daar Duffey Lake Road heet en vroeger een houthakkerspiste was.

Om 8 uur kwamen we bij het RV park aan, maar helaas was het vol. Ook het daaropvolgende alternatief bleek vol te zijn, maar iets verderop stonden een aantal campers en tentjes in het pikkedonker dus hebben wij onze bus er ook maar bijgezet.

Na gedoucht te hebben in de camper (ja, het past net !) en gegeten zijn we voor de camper gaan zitten met een heerlijke rode wijn uit de vinibag (4 liter) die we op dag 2 al hadden gekocht. Het was een heerlijke onbewolkte avond met volle maan en een Canadees die even kwam buurten, gaf ons nog een aantal tips over de omgeving.

De volgende ochtend zijn we weer om 7 uur op pad gegaan richting Joffre Lakes. Het was om die tijd nog niet zo druk en de drie meren kleurden prachtig turquoise in de ochtendzon. In het bovenste meer was een groep jongens en meiden zo stoer dat ze een duik namen in het water dat rechtstreeks uit de gletsjer komt. De hele wandeling kostte ons drie uur heen en terug. Daarna reden we naar Pemberton en onderweg zat er nog een visarend boven in een boom. Voor hem was het ook lunchtijd geworden en wij lustten ook wel wat. In een local restaurantje hebben we ervaren dat de Canadezen heel goed hamburgers kunnen bakken.

Na nog wat informatie bij de Tourist Information te hebben ingewonnen, zijn we weer naar onze camping gereden waar nu wel een plekje vrij was. We staan vlak bij de beek en omdat het 33 graden is, zijn we in die beek onszelf maar gaan opfrissen. Vanavond het stadje Whistler bekijken, daar zijn we nog niet geweest. En bepalen wat we morgen gaan doen. Nog een dag & nacht hier blijven of doorrijden naar Squamish. Dit schijnt ook een mooi outdoor gebied te zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corine:
    5 september 2017
    Wat goed dat jullie ervaren hoe vrij je kunt met een camper en jullie hebben heerlijk weer, heerlijk!
  2. Moeders:
    Prachtig hoor
  3. Carla:
    Wat een mooi land zeg.
    De kleur van dat water.
    Enjoy!!!
  4. Corine:
    5 september 2017
    Wat mooi daar zeg!! Dat water.....echt blauw dus :-) Superleuk om jullie te volgen.
  5. Angela:
    5 september 2017
    Wat superleuk jullie reisverhaal. Ik kijk alweer uit naar het volgende. Back to nature!! En wat een supermooie foto's. Gr. Van ons 5 jes vanuit Mallorca. Bay bay. Erik, Angela, Stefan, Chantal & Milou.