Wells Gray provincial park

3 september 2017 - Wells Gray Provincial Park, Canada

Zaterdag 2 september

Na het ontbijt hebben we de stroom afgekoppeld en zijn we aan de rit van ca 300 km naar Clearwater begonnen. Onderweg hebben we nog een uurtje gewonnen, want bij het verlaten van Alberta kwamen we in de tijdzone waar British Colombia in ligt. We zijn langs Mount Robson gereden, met 3957 meter de hoogste berg van de Canadese Rocky Mountains.

Bij de tourist information in Clearwater hebben we gecheckt of Pyramid Campground beschikbaar was en kregen we uitleg over de bezienswaardigheden van Wells Gray Provincial park. Ook kwamen we het Nederlands koppel weer tegen, voor wie ik bij Moraine Lake nog een paar foto's heb gemaakt en wederom een praatje mee gemaakt.

Hier was ook weer WiFi beschikbaar en het is leuk om de reacties uit Holland te zien op onze reisblog.

Het plekje op de camping konden we zelf uitzoeken en moesten we afrekenen door het geld in een envelop met de gegevens van het plekje in een brievenbus te stoppen. De camping is zeer eenvoudig, eigenlijk alleen een staplek zonder water of elektriciteit, geen douches maar wel toiletten. Nou ja, een gat in de grond met een hokje erom heen. En dat voor 20 dollar.

Na de lunch zijn we naar Helmcken Falls gereden, een van de hoogste watervallen van Canada. Daarna naar Baileys Chutes, waar de Chinook zalm (koningszalm) hoog door de lucht springt om de stroomversnelling te overwinnen.

Toen weer terug naar de camping, inmiddels was het rond 19 uur en we hebben voor het avondeten pannenkoeken gebakken. Met dank aan ma, handig dat beslag waar alleen water bij moet! We werden helaas lek gestoken door de muggen, dus ondanks de heerlijke temperatuur zijn we de camper ingegaan. En daarna veel Azaron moeten smeren...

1. Peter en Joke:
    3 september 2017
    Wat lief die pannenkoeken van je mams. Ik zou wel een dagje mee willen toeren. Volgens mij zien jullie waanzinnig mooie dingen. Neem maar veel foto's!
  2. Corine:
    3 september 2017
    Wat goed dat jullie wel weer in Wells Gray konden komen. Geen last vd bosbranden dus. Houden zo!
  3. Moeders:
    3 september 2017
    leuk om weer een verslag van jullie te lezen. Maris ik hoop dat je weer snel opknapt en dat de pannenkoeken smaakten.Hoop dat jullie genoeg azaron bij je hebben,IK HOU VAN JULLIE. liefs man
  4. Paul en Sandra:
    4 september 2017
    Wat leuk om zo af en toe die verhalen door te krijgen en wat ziet dat er supermooi uit! Ik krijg al helemaal zin om zo rond te trekken. Geniet ervan!