Nog een keer Whistler

5 september 2017 - Squamish, Canada

Dinsdag 5 september

Gisteren toch in Whistler gebleven. Naar het gezellige centrum gegaan en wat gedronken en gegeten op een leuk terras. Weer mooi weer en lekker buiten gezeten. Daarna terug gereden naar Cal Cheek en onze Van geparkeerd op een daarvoor bestemd terrein. De avond ervoor was dat prima bevallen, nu wat minder omdat een andere camping gast het nodig vond zijn generator aan te zetten tot laat in de avond. Op campings met faciliteiten is dit slechts toegestaan tot 19 uur, maar op deze verlaten plek mag kennelijk alles. Jammer hoor.

De volgende morgen met de beroemde Peak to Peak gondola omhoog naar de bergen, waar in de winter op de pistes volop geskied wordt. Peak to Peak betekent van de Whistlerberg naar de Blackcombberg over een lengte van ruim 3 kilometer. Op deze laatste berg hebben we de langst mogelijke wandeling gemaakt die zeer intensief was. Was zeker de moeite waard en lekker rustig, weg van de drukte. Na een uurtje of 4 kwamen we weer bij de lift, waar we eerst onze dorst gingen lessen in het restaurant. Op de terugweg hebben we de cabine genomen met de glazen bodem. Bijna terug op de top zag ik een zwarte beer recht onder lift. Ik kon snel wat foto's maken, bijzonder hoor! De skilift bracht ons weer terug naar het centrum van Whistler, na een drankje op  een terras zijn we met camper betrokken naar Squamish, onze volgende bestemming. Hier kwamen we pas in de avond aan en we staan op een prachtig plekje - met dank aan Nico & Corine - aan een meer. Morgen gaan we kijken wat we hier gaan doen. Eerst een lekker tukkie doen, wat heel goed lukt in onze camper want het camperleven bevalt ons prima! Zeker na zo'n vermoeiende wandeling als vandaag zullen we snel in slaap vallen. Zzzzzz..

1. Corine:
    6 september 2017
    Moedig hoor die gondel! Ik vond 3 km lang aan een draadje boven de afgrond iets te ver gaan. Jullie hadden ook makkelijk een beer tegen kunnen komen tijdens de wandeling..... Leuk dat jullie op hetzelfde plekje staan met uitzicht op zee :)
  2. Marjolein:
    6 september 2017
    Leuk jullie reisverslagen te lezen!
    Ziet er prachtig uit.
    Lekker blijven genieten, wij vermaken ons prima met de katten!
    Liefs Marjolein & Robin
  3. Janos huber:
    8 september 2017
    Bij ons regent `het alleen als je buiten bent,word je nat,heeel erg nat,Fam.Huber--
    hier komen we alleen zwarte en rode katten tegen,
    voor de rest,wachten we aangenaam weer zoals jullie,en zijn er nog meer beren in de
    omgeving,en wat denken jullie mischien goed naar de grond kijken,naar een brok"GOUD''