Banff

29 augustus 2017 - Banff National Park, Canada

Bij de camperophaalplaats pas om half 5 weg gereden na een uitgebreide uitleg. Toen na de inkopen naar Banff gereden. Wel even wennen, zo'n camper. Maar Mars kon er al gauw mee overweg.  We werden al snel beloond met mooie vergezichten en hoe dichterbij we bij Banff kwamen, hoe ruiger het landschap werd. De Rocky Mountains maken wel indruk!

Na twee uur rijden waren we bij Johnston Canyon Campground, onze verblijfplaats voor de komende 3 nachten. We staan midden in het bos op een rustig plekje. Al is het best druk, iedereen houdt rekening met elkaar en de rust overheerst.

Een lekkere caesarsalade gemaakt in ons piepkleine keukentje. We beginnen al te wennen aan ons huis voor 3 weken.

Het is trouwens prachtig weer hier, volop zon en zelfs in de avond nog heerlijk ook al zitten we op 1400 m in het park Banff.

Na een volle dag vonden we rond 10 uur tijd om onze 'lits jumeauxs' op de maken. Dat ging nog goed, maar toen we eenmaal lagen bleven de knipperlichten met enige regelmaat afgaan. Wat was er aan de hand? Er zijn zoveel knopjes in die camper, stond er nog iets onterecht aan? Na veel dingen uitgeprobeerd te hebben, bleek het gewoon een deur te zijn die niet goed dichtzat. Pffff, en wij maar denken dat we storing hadden. De eerste nacht niet zo goed geslapen, ook vanwege alle lampjes die het nodig vinden om elke keer op te lichten. Geen idee waarom.

Mars ook vroeg wakker en die ging vrolijk om half 6 lezen ... Hij was verbaasd dat ik nog even wilde slapen! Afijn, om 8 uur heerlijk ontbijt gemaakt en daarna op pad. Vanaf de campground begon een trail naar twee watervallen in de Johnston Canyon. De canyon werd steeds smaller naarmate we verder liepen,  maar de uitzichten waren bijzonder mooi. Na de tweede waterval zijn we teruggelopen naar een restaurantje aan het begin  en hebben daar een koffie gedronken. Toen we daar op het terras zaten, kwam een eekhoorn onze rugzakken inspecteren of er nog wat te eten viel.

Na wat gegeten te hebben bij de camper zijn we naar het plaatsje Banff gereden. Dat bleek een erg toeristisch plaatsje te zijn, met het ene souvenirwinkeltje na het andere. We vonden een rustig terrasje dat van het Legion bleek te zijn, een club van oorlogsveteranen. Nadat we ons ingeschreven hadden, konden we gewoon een biertje bestellen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marianne:
    30 augustus 2017
    Ziet er prachtig uit! Stuur ns n fotootje van die supersonische camper;-)
  2. Moeders:
    30 augustus 2017
    Wat een avontuurlijke reis .Nog geen foto van
    de camper gezien.Prachtig hoor
  3. Corine:
    30 augustus 2017
    Leuk! Jullie hebben mooi weer, heerlijk.
  4. Carla:
    30 augustus 2017
    Geweldig, lekker genieten van de prachtige omgeving en de lichtjes show s'nachts
  5. Paul en Sandra:
    30 augustus 2017
    Ziet er heel mooi uit!! Ben benieuwd hoe het leven in een camper jullie gaat bevallen als je gewend bent. Lijkt mij fantastisch!
  6. Corine:
    30 augustus 2017
    Wat een geweldige natuur! Ben wel benieuwd naar een fotootje van jullie camper. Heerlijk genieten hoor!!
  7. Annette:
    30 augustus 2017
    Wat een mooie reis! Geniet er van!
  8. Peter en Joke:
    1 september 2017
    Klinkt goed en ziet er dito uit! Echt een gaaf avontuur! Dikke kus uit Zwijndrecht