Tofino

11 september 2017 - Tofino, Canada

Zondag 10 september

Vanmorgen vroeg wakker, we zijn denk ik aardig uitgerust. In camper omelet gemaakt en vervolgens in auto gestapt voor reis naar volgende bestemming richting Ucluelet en Tofino. Onderweg gestopt bij Englishman Falls National Park en daar een ommetje gemaakt. Was weer mooi en vooral goed om de benen te strekken. Vervolgens op zoek  gegaan naar koffietentje en gevonden. De bewolking was op dat moment weg getrokken en we zaten op een terras in de zon, heerlijk. Hier hadden ze erg lekkere versnaperingen en we hebben heerlijke scones gegeten als lunch.

Even daarna zijn we naar Cathedral grove gegaan, een park met een oerbos. Hierin staan eeuwenoude cederbomen en Douglas sparren, die een enorme omvang hebben. De oudste bomen zouden meer dan 800 jaar zijn. Er lagen er veel omver, dit was gebeurd tijdens een storm in 1996. Zonde!

Toen, inmiddels een uur of 13, reden we door naar onze camping Green Point, die midden in Pacific Rim National Park ligt. En precies tussen Tofino en Ucluelet in.

Eenmaal op camping ingecheckt, zijn we eerst naar de sanidump gegaan. Onze camper zat bomvol met afvalwater (grey water) en tijdens het rijden kwam dit water naar boven zetten in onze douche.  Hoog tijd om de tanks te legen en het water bij te vullen. Onze campingplaats zag er trouwens prima uit. Midden in het bos. We kregen bij het inchecken wel een dringende mededeling: er waren 2 regelmatige bezoekers op de camping, een wolf en een beer. Dat we wel moesten uitkijken en geen eten buiten de camper lieten staan. Oppassen geblazen dus!

Daarna naar Tofino gereden. De eerste indruk is dat het plaatsje er niet heel bijzonder uitziet, maar dat kan ook liggen aan het druilerige weer dat het inmiddels is geworden. We hopen dat de dag van morgen beter weer met zich mee brengt. Voorlopig zitten we eerst aan een biertje met een tempura erbij.

Na de borrel een kajaktocht geboekt voor maandagmiddag. Daarna een hapje gegeten in Ucluelet en naar ons 'huis' gegaan. Toch wel goed om ons heen gekeken, je weet het nooit of die beer ineens op je campeerplekje staat! Maar nee, niks gezien. Het was inmiddels nog harder gaan regenen, dus we moesten binnen zitten. We hebben naar 3 afleveringen van 24 gekeken en zijn toch uiteindelijk pas laat gaan slapen. Verslavend, die series...

Maandag 11 september

Na ons ontbijt zijn we op long beach gaan wandelen. Ondanks grauwe weer toch erg mooi. Daarna nog een trail gedaan door de oerbossen vlakbij strand, erg mooi om die woudreuzen te zien staan. Op het strand nog naar zeesterren en andere zeebeesten gekeken, erg bijzonder. Toen was het tijd om naar de "ocean outfitters" te gaan voor ons kajakavontuur. Hadden we gisteren nog de hoop dat het weer zou opknappen, daar verdween die hoop als sneeuw voor de zon. Het regende pijpenstelen. De moed zonk in onze schoenen eerlijk gezegd, maar we hadden al betaald dus we konden niet meer terug. We waren met 5 man inclusief gids 'Stanley'. Het was een zogenaamde 'remote' kajaktocht, wat inhield dat we eerst met een motorboot naar een afgelegen plek in de Tofino Outlet werden gebracht en vandaar uit gingen peddelen. We hebben 2 uur gepeddeld langs de oevers met heel veel oerbos. Met mooi weer is dit schitterend om te doen, maar die luxe hadden we uiteindelijk weer niet. Af en toe kwam er nog wel een harbour seal bij ons kijken en dat was wel leuk om te zien.

Nadat de gids ons weer veilig naar de haven had geloodst hebben we onze natte kleding in de camper omgeruild voor droge en zijn hot chocolat gaan drinken in rhinos coffeebar.

1. Peter en Joke:
    12 september 2017
    Jammer van het slechte weer... maar kan nog veel gekker. Klinkt echt weer te gek wat jullie beleefd hebben. Maar goed dat je een hoop opschrijft, anders zou je op de laatste dag al niet meer weten wat je in het begin gedaan hebt en waar je was 😁. Fijne dag weer! X uit Zwijndrecht
  2. Corine:
    12 september 2017
    Wat een super reis maken jullie zeg!! Geweldig. Jammer dat het weer niet helemaal meezit. Hopelijk wordt het beter. En al die dieren.....indrukwekkend. En de camper ziet er ook top uit. Geniet nog lekker van alles!!