Victoria

14 september 2017 - Vancouver, Canada

Dinsdag 12 september

Vandaag een reisdag van West naar Zuid, naar Victoria. We betrokken rond 9 uur. De Highway ging door bergachtig terrein en de camper rinkelde zich (alle potten en pannen schuiven in de kastjes) door de bochten heen. Rond de middag koffiestop gehouden en daar gebeld naar verschillende campings in buurt van Victoria. Pas de derde was raak, er was toch nog een plekje voor ons bij Beachcombers ten noorden van de stad. Makkelijke locatie, omdat deze camping vlakbij de Ferry naar Vancouver ligt.

Onze volgende stop was bij Chemainus, een plaatsje aan de oostkust. Dit was echt een heel leuk stadje met allerlei muurschilderingen op allerlei gebouwen. We hebben hier een langere pauze gehouden en heerlijk rond gewandeld en op terras gezeten. Het zonnetje was doorgebroken en na een paar dagen slecht weer werden we weer heerlijk verwarmd. Alles ziet er zoveel mooier uit als de zon schijnt!

Inmiddels was het een uur of 16 en we zijn via de kustweg, een wijnroute maar wij hebben geen druivenrank gezien (?). Maar niettemin, erg mooi om daar te rijden.

Het viel wel op dat dit gedeelte van het eiland duidelijk dichter bevolkt was. Veel meer huizen en we hadden onze eerste file hier.

De camping lag aan het strand en via een hele steile weg was deze bereikbaar. We kregen een plaatsje aan het water en hebben een makkelijke maaltijd (pasta pesto) gemaakt in de camper. We zijn uiteindelijk niet meer weg gegaan, want we waren het allebei zat van het autorijden. De temperatuur daalde wel flink, het was al gauw te koud om buiten te zitten.

Woensdag 13 september

Vandaag naar Victoria. Nadat we onze camper met moeite geparkeerd hadden zijn we eerst naar tourist info gelopen. We wilden de volgende camping in Vancouver regelen, we hadden het idee dat dit wel eens lastig kon zijn omdat het hier ook zo lastig was. Uiteindelijk viel het mee, maar we zijn er toch wel even mee bezig geweest. We konden geen werkende telefooncel vinden, campings waren niet bereikbaar en we moesten later het nog maar eens proberen.

Na een kopje koffie de hoofdstraat in gelopen met veel leuke winkels. Ook een mooie outdoorshop, waar we veel mooie spullen zagen. Daarna met de watertaxi naar Fishermans wharf, een populair gedeelte in de stad. Dit zijn een aantal huisjes op het water met ook een aantal eetgelegenheden. Wij vonden hier geen leuk terrasje en zijn langs het water doorgelopen tot we bij een hotel kwamen met een terras in de zon. Hier hebben we heerlijk gezeten en gegeten.

De camper stond vlakbij en we hebben de tour gedaan die ook de hop-on-hop-off bussen rijden. Al snel bleek dat de buitenwijken zoveel mooier waren dan het centrum en er aardig wat "kasteeltjes" stonden.

Daarna zijn we naar Sidney gereden, waar we morgen ook de Ferry (iets verderop bij Swart Bay) moeten hebben. Dit was een heel leuk plaatsje en hebben wederom in het zonnetje op het terras gezeten. Daarna nog even boodschappen gedaan en ook bij de liquor store de drankvoorraad aangevuld. Nog net voor donker kwamen we weer op onze camping aan. Onze broodjes hebben we nog net voor de camper op kunnen eten, maar we hadden misschien toch beter de deuren dicht kunnen doen. Toen we weer in de camper zaten, moesten we eerst 7 muggen om zeep helpen

1. Marianne:
    15 september 2017
    Geweldig die foto van de Breka bakery!!!!