Vancouver Island

7 september 2017 - Campbell River, Canada

Donderdag 7 september

Ruim op tijd konden we plaats nemen in de rij voor de Ferry naar Langdale om zo via de sunshine coast naar Campdell River te rijden. Toen onze rij stopte, bleek de boot al vol te zijn en gezien de reserveringen voor de volgende ferry om half 10 zouden we daar wellicht ook niet mee kunnen. We hebben daarop onze ticket omgeboekt naar een overtocht naar Nanaimo, hetgeen een kortere route zou betekenen. De overtocht duurde ca 1,5 uur en helaas hebben we onderweg geen walvissen gespot. Het zicht is trouwens nog steeds slecht vanwege de smog door bosbranden in de USA. Daar komt eind van de week verbetering in, maar dat betekent dan ook kouder en meer kans op regen. We zijn naar RV Parksite gereden en hadden daar ook weer een van de weinige beschikbare plekken. Snel daarna zij. We campbell River ingegaan voor de tourist information en de lunch. Bij de vvv hebben we info over de activiteiten ingewonnen en hebben besloten om morgen een kayaktocht op zee te gaan doen op Quadra Island.

In de zalmhoofdstad van de wereld moet je dus ook zalm eten. De lunch hebben we daarom gedaan in visrestaurant Quai West en het smaakte voortreffelijk. De Pinot Grigio trouwens ook ,-)

Bij de monding van de Campbell River in de zee is de kans heel groot om zeearenden te zien. We zijn daar een trail opgelopen en zagen al snel zon jongen cirkelen. Hij is zo groot dat je ze niet kunt missen met een spanwijdte van ca 2 meter. Heel gaaf om te zien en zijn verderop nog een stukje dichterbij gekomen om wat beter foto's te kunnen maken.

Daarna met een omweg via de rivier teruggereden naar de kampeerplaats, waar we onderweg nog wel herten hebben gezien, maar geen zalmetende beren. Toen was het tijd voor wijn en (lees)voer.  Wel zijn we gedwongen om in de camper te zitten, want het ISS de eerste dag dat het een beetje regent. Morgen hopen we weer op beter weer.

1. Corine:
    8 september 2017
    Lekker 'fish and chips'! Nu op naar de grizzly's zeker. Hopelijk blijft t weer een beetje meezitten.