Vancouver

16 september 2017 - Vancouver International Airport, Canada

Donderdag 14 september

Vanmorgen om kwart voor 7 naar de kade gereden voor de Ferry naar de overkant. De tocht duurde 1,5 uur en was mooi. Ook vanwege het prachtige zonnige weer, geen wolkje te zien. We voeren tussen de gulf islands door de open zee op naar het vasteland. Eerst naar onze camping 'Burnaby Cariboo RV Park', 20 km ten westen van Vancouver. Eenmaal op camping aangekomen hebben we eerst heerlijk gedoucht en daarna geluncht in de zon. Alvast restjes opmaken.

Vervolgens met openbaar vervoer naar de stad, waar we bij Waterfront uitstapten. Dit gedeelte van de stad vonden we erg leuk. Allereerst zijn we in de Harbour Centre Lookout Tower geweest (meer dan 200m hoog) en kregen op deze manier een goed overzicht van de stad. Daarna naar de tourist information en een biketour geboekt van 3 uur voor de dag erna. Leuk! Onze eerdere ervaringen met fietsen in steden zijn erg positief, dus vandaar dat we dit wilden. Er zijn ook veel fietspaden in de stad zagen we.

Na een paar uur gaf de stappenteller van Marcel het volgende aantal aan: 23.511 stappen! We hebben veel straten doorkruist, waaronder Robson street (winkelstraat) en uiteindelijk zijn we aan het einde van de dag in een leuke tent beland waar we best moe neerstreken. Heerlijk gegeten daar en toen nogmaals terug gelopen naar de Tower om Vancouver by night te zien. Echt heel indrukwekkend.

Om 21 uur weer terug bij ons 'huis'. We hadden niet veel praatjes meer. (-:

Vrijdag 15 september

Na eerst de camper schoongemaakt te hebben, zijn we weer naar Vancouver gegaan voor onze fietstocht met Cycle tours door Stanley park. We waren in een groep met 10, waarvan het grootste deel net zonder zijwieltjes kon fietsen. Bij ieder stoplicht was het wachten tot de groep weer bij elkaar was. De gids Nick had hier duidelijk ervaring mee en had alles goed onder controle. We reden via de seawall langs het park en konden daar genieten van het uitzicht over Vancouver. De wereldberoemde totempalen hebben we uitgebreid bekeken met daarbij de uitleg van onze gids. Daarna zijn we het park dwars door gereden via het Beaver Lake waar een familie bevers huisde en waar nog een aantal zeer oude Red ceder bomen stonden. Daarin viel nog een nest van de bald eagle te zien en verderop zat nog een grote uil  op een boomstronk.

Na terugkomst bij het kantoor zijn we eerst een wijntje gaan drinken in de oude buurt Gastown bij het water (waar ook de stoomklok staat) en waar het net happy hour was. Daarna zijn we naar Yaletown gelopen, waar je veel restaurantjes met terrasjes hebt. We hebben daar heerlijke zalm en risotto gegeten bij Brix and Mortar, dat volgens Tripadvisor een topper is. Dat bleek inderdaad zo te zijn, al was het alleen maar om de Sauvignon Blanc uit de Marlborough.

Zaterdag 16 september

Aan al het goed komt een eind. Onze heerlijke vakantie in Canada zit erop. De camper is ingeleverd en we zijn op het vliegveld afgezet. We zitten op dit moment nog even van het zonnetje te genieten, wetende dat in Nederland de herfst al is losgebroken. Nog even en we kunnen ieder van jullie weer begroeten en op naar de volgende vakantie ;-). Bedankt voor al jullie leuke reacties!!!!

1. Jeannet:
    16 september 2017
    Heel leuk om jullie vakantie op deze manier te volgen ! Goede reis terug !
  2. Petra:
    16 september 2017
    Klinkt als een super vakantie! Goede vlucht en tot snel 😘
  3. Alex en José:
    Goede terugreis! Xxx
  4. Angela:
    16 september 2017
    Goeie reis terug!! Ik kijk nu al uit naar de volgende vakantie van jullie. Wat een leuke reisverslagen. We hebben ervan genoten. En alvast welkom thuis. Xx